Severská chůze - Nordic walking i pro těhotné

Severská chůze - báječný pohyb i pro období těhotenství

Severská chůze aneb Nordic walking je sport, který můžete vyzkoušet i v těhotenství. Chůze je jedním z nejpřirozenějších pohybů, který na rozdíl od některých jiných sportů je doporučován i v období těhotenství… Severská chůze, tedy chůze s hůlkami, je navíc pro těhotnou ženu obohacující v několika dalších rovinách:

Přímé držení těla – díky práci s holemi podporuje posílení a zpevnění horní části těla a zamezuje tak hrbení či zaklánění způsobené rostoucím břichem…

Uvolnění pánve a beder – dobře zvládnutý pohyb rukou a nohou umožní protažení a uvolnění oblasti pánev a beder, které v těhotenství často mohou činit potíže. Opora a bezpečí – chůze s holemi, které vytváří mimo jiné také oporu, poskytuje dobrý pocit bezpečí před uklouznutím nebo pádem, jak v zimním období či po dešti na cestách i ve volném terénu.

Pěkné prostředí a doba – severskou chůzi je možné provozovat prakticky kdekoliv, i ve městě v parku či při chůzi do práce, pro budoucí maminku je ale víc než dobré projít se venku, v přírodě. Doba, kdy vyrazí, je jen a jen na ní – někomu vyhovuje ráno, jinému zase odpoledne.

Tempo – není kam se hnát! Zvolená rychlost chůze záleží jen a jen na mamince, při jedné procházce se dá chvíli jít rychle a zadýchat se, potom zvolnit a nebo také po celou dobu jít tempem lázeňským a kochat se okolní přírodou.

Společenská záležitost – u severské chůze v případě, že jde více lidí zaráz a zvolí lázeňské tempo, se dá docela pěkně povídat.

Pohoupání miminka – dobře zvládnutá technika s ladným houpavým krokem umožní miminko báječně pohoupat.

Protažení – cviky s holemi před, v průběhu nebo po procházce umožňují výborné protažení, které ještě více umocní dobrý účinek.

Pokud si nejste jistí, zda vám váš zdravotní či jiný stav severskou chůzi dovoluje, určitě se poraďte se svým lékařem.

Jak na to a co dál? Pokud vás to zaujalo natolik, že máte chuť severskou chůzi vyzkoušet, je potřeba:

  1. pořídit si hole, rádi vám pomůžeme s výběrem, zavolejte nám na 776 750 814 či napište mira@severskachuze.cz
  2. naučit se s nimi chodit, můžeme zařídit komorní seminář v případě vašeho zájmu pro skupinu od 8 lidí, těhotenství není podmínkou(dá se i bez toho, ale dobře zvládnutá technika je velikým plus pro výsledek, tedy dobrý pocit a dobré zdraví).
  3. zbývá už jen se vydat na procházku

Text: Martina Holcová na základě vlastních zkušeností a postřehů od jiných maminek, které si hůlky v tomto období vyzkoušely.

akce/severska_chuze_i_pro_tehotne.txt · Poslední úprava: 07.01.2014 14:15 (external edit)

Mgr. Miroslav Mira, mobil 776 750 814, info@severskachuze.cz, www.severskachuze.cz